امام جمعه یزددر آخرین جلسه سال 89 شورای فرهنگ عمومی استان یزد:

جامعه سالم درگرومانوس شدن با قرآن است


نماینده ولی فقیه وامام جمعه یزد داشتن جامعه ای سالم را برخواسته از مانوس نمودن هر چه بیشتر آن جامعه با قرآن دانست.

حجت الاسلام والمسلمین محمد علی صدوقی در آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان یزددر سال جاری با اشاره به برگزاری جشنواره سراسری قرآن در استان از برگزارکنندگان این جشنواره تقدیر و تشکر نمود.

و ی گفت :در بحث قرآن هر مقدار سرمایه گذاری شود کم است و قطعا اگر بخواهیم جامعه ای سالم داشته باشیم باید جامعه را بیشتر با قرآن مانوس نماییم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد از کسانی که با تلاش و پشتکار خود برای توسعه فرهنگی استان تلاش کرده اند قدردانی نمود.

وی ابراز امیدواری نمود: مسئولین استان در سال های آینده نیز با این روحیه برای توسعه همه جانبه استان تلاش چشمگیر داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد درادامه با اشاره به فرا رسیدن ایام نوروز و حضور مسافران در استان از مسئولین استان خواست تا با برنامه ریزی صحیح زمینه معرفی فرهنگ ، مذهب و دین مداری مردم دارالعباده را به مسافران فراهم نمایند.

امام جمعه یزد در این جلسه از یزد به عنوان استان فرهنگی که از آن شخصیت های بزرگ مذهبی ، علمی و فرهنگی به پا خواسته است یاد کردد و از ارگان های فرهنگی بویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خواست این شخصیت ها را برجسته تر از آثار فرهنگی به مسافران نوروزی و کشور معرفی نمایند.

استاندار یزدهم در این جلسه با قدردانی از تلاش مسئولین استان در راه اعتلای فرهنگ اسلامی در جامعه از برگزاری جشنواره سراسری قرآن ازتاریخ 12 اسفند به مدت پنج روز در استان خبر داد و گفت:در این جشنواره 340 نفر مرد و زن از سراسر کشور در بخش های مختلف قرآنی با هم به رقابت خواهند پرداخت.

محمدرضا فلاح زاده برنامه ریزی جهت حضور قاریان برجسته کشور به 10 شهرستان و بهره گیری مردم استان از حضور این قاریان ، تجلیل از عزیزانی که در امر آموزش قرآن در استان فعال بوده اند ، قدردانی از برترین های قرآنی استان در طی یکسال گذشته ، تجلیل از کاتبان قرآن کریم و معرفی روستای حاجی آباد زرین به عنوان روستای قرآنی در سطح کشور را از مهمترین برنامه های جشنواره قرآن بیان نمود..

نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی در ادامه گزارشی از اقدامات صورت گرفته جهت حضور مسافران نوروزی در استان ارائه نمود.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا